måndag 10 september 2012

Lantkök

Vita trähyllor från IKEA.

Det syns att jag samlar på Ib Laursens vita serie Mynte.

Rustik trådkorg från Ib Laursen.

Härlig emaljkastrull i vitt.

Nu när det är höst så vill jag göra om överallt här hemma så i lördags fick jag ett ryck och gjorde om lite i köket. Eftersom att jag älskar min lilla porslinssamling så vill jag ha den framme så att jag kan se den. Det är så fint att blanda porslin och zink. Värmeljusen hamnade i en rustik trådkorg och så bröt jag av det vita med hjälp av några gamla glasflaskor som jag fyndat på loppisar.

Kram Knorkan

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag älskar också att ha lite vitt porslin framme på öppnahyllorna i köket. Och så blandar jag det med mina loppisfynd som går i grönt, blått, rost och silver!

Kram och ha en fin start på veckan!

Gabriella sa...

Så fint det ser ut hos dig! Härligt med det lantliga.