måndag 16 februari 2015

Hur man målar om ett månbord..


Jag hade turen att fynda ett helt månbord i somras. Bordet var dock slitet och brunt så jag valde att måla om båda halvorna i en härlig ljusgrå nyans. Såhär såg halvmånebordet ut innan jag målade om det.


.. och här har ni resultatet! Jag är jättenöjd med den ljusgråa färgen. Vill du också måla om ditt månbord? Såhär gjorde jag:

- Tvätta hela bordet med målartvätt
- "Rugga" upp ytan med ett fint sandpapper
- Borsta/torka av alla ytor
- Använd kvistlack om det behövs
- Måla 1-2 lager med spärrfärg (låt torka ordentligt)
- Måla ett lager med ljusgrå akrylatfärg. Jag använde mig utav Interior High Finish 20 bas 1, kulör 5346 från Flügger Färg
- Slipa lite om det behövs
- Måla ett lager till (eller fler om det behövs) med ljusgrå akrylatfärg
- Låt torka i flera dygn

/Linda

Inga kommentarer: