måndag 4 januari 2016

ETT NYTT TRÄDGÅRDSÅR


Min rustika vattenkanna från Ib Laursen. Jag har beställt hem nya vattenkannor till webshopen som kommer hem till våren, både små och stora. 


Förra året planterade jag Stäppsalvia i krukor. Dem blommande tacksamt om hela sommaren. I slutet av sommaren så planterade jag ner dem i rabatten på framsidan.


I den stora krukan samsades Rosenskära och Jätteverbena. Jag tänker nog göra något liknande i år också.


Hej!

Jag längtar efter ett nytt trädgårdsår! Förra året så gjorde vi två nya rabatter på framsidan, bilder på den stora rabatten finns här och här. Det ska bli så spännande och se hur perennerna växer till sig i år. I höstas så satte jag även tulpanlökar, krokus och snödroppar i den nya rabatten. Jag längtar så efter tulpaner, minipenséer, äppelblom och doftande syrener. Längtar ni? Det finns ju inget bättre än att få sitta ute i trädgården och dricka morgonkaffet :)

Imorgon ska jag visa mitt senaste loppisfynd. Trevlig kväll!

Inga kommentarer: