fredag 1 april 2016

LOVIKAGRÅ


Jag målade om byrån i en lackfärg som heter "Lovikagrå" från Beckers.


Hej!

Jag är jättenöjd med den nya färgen på byrån, här kan ni se hur den såg ut innan. Jag hade tänkt att ha byrån inne i barnrummet sen. Den kommer bli perfekt att förvara kläder eller små leksaker i :) Vill du också måla om din byrå, gör såhär:

- Ta bort alla beslag
- Tvätta hela byrån med målartvätt
- Slipa eller "rugga" upp ytan med ett fint sandpapper
- Borsta/torka av alla ytor
- Måla ett lager med lackfärg, låt torka
- Slipa lite om det behövs
- Måla ett till lager med lackfärg, låt torka i flera dygn
- Skruva tillbaka alla beslag

Eftersom att den redan hade en vit grundfärg så behövde jag inte lägga någon panelgrund innan. Nu är det dags för lite fredagsmys här hemma. Jag hoppas att ni får en trevlig kväll!

Kram

Inga kommentarer: