måndag 7 maj 2018

OM FRAMTIDEN

Hej

Så här glad blir man när mannen kommer hem med ett fikonträd. Vilken vårvärme vi har haft i helgen! Vi har spenderat helgen ute i trädgården.. Planterat lite blommor och bara njutit av det fina vädret.

Ni kanske undrar vad jag menar med rubriken? Jag har funderat, funderat och funderat.. I flera månader faktiskt, hur jag ska göra med webshopen. När jag startade den för 6 år sedan så var det bara jag och några till små webshopar som konkurrerade på marknaden, det var relativt billigt att skicka paket och jag hade planer att öppna en gårdsbutik också. Idag 6 år senare så har det ändrats jättemycket. Det är svindyrt att skicka paket och det är inte lätt att få ett bra avtal när man bara har ett litet företag heller. Jag har tyvärr ingen möjlighet att konkurrera med dem stora webshoparna som alltid har fri frakt, superbra erbjudanden och mycket större utbud. Det är sanningen tyvärr.

Jag funderar faktiskt på att lägga ner webshopen om några månader. Det känns jättetråkigt då jag verkligen älskar det jag gör, speciellt produktfotograferingen, inköpen och all kontakt man har med kunderna. Vi får väl se hur det blir helt enkelt. 

Frågan är ju vad jag skulle göra istället? En dröm vore ju att kunna få fortsätta med fotografering.. kanske fota produkter och miljöbilder åt andra företag och butiker? Jag har ju gjort några fotojobb och det är ju så himla roligt!

Ni som jobbar med fotografering, har ni några tips och råd så får ni jättegärna höra av er, knorkan@hotmail.se

Kram/Linda

Inga kommentarer: